Проблеми та несправності автоматики в зимовий період - Гаражні ворота Рівне Автоматика для воріт Рівне Промислові ворота Рівне Шлагбауми Рівне

Проблеми та несправності автоматики в зимовий період

Автоматика в зимовий період навантажується особливо інтенсивно і більшість проблем, пов'язаних із відкриванням воріт, ми помічаємо саме під час заморозків та зниження температури за вікном. Тому справжні відгуки про автоматику варто писати тільки після того, як вона "перезимує".

Коли все засипано снігом, варто приділити трохи часу для воріт і почистити двір, обмести віником зубчату рейку. Сніг треба відкидати не тільки з проєму, а і збоку - куди відкочуються відкатні ворота. Для розпашних воріт теж варто почистити сніг, навіть, якщо вони мають достатню потужність самі замітати двір. Згідно ДБН В.1.2-2-2006 відповідно до карти районування території України за характеристичними значеннями ваги снігового покриву Рівне та Рівненська область належить до 4 категорії і характеристичне снігове навантаження складає 1400 Па, що є досить значним. Такі умови - це далеко не італійська Сицилія і сніг завжди треба прибирати!!! Не перекладайте цю задачу на свою автоматику і вона прослужить вам значно довше.

Виходячи з досвіду, проблеми з автоматикою варто розділити на певні групи:

  • Проблеми механічного характеру з воротами, стовпами.
  • Проблеми безпосередньо із автоматикою та її частинами.

 Проблеми з воротами чи стовпами.

Найчастіше виникають саме механічні проблеми з воротами чи стовпами, з якими автоматика не може справитися. Передусім потрібно перевірити саме їх відсутність, і тільки тоді висувати якісь вимоги до автоматики.

Відкатна автоматика найбільше страждає від снігу та льоду в направляючій. Сніг збивається в суцільний льодовий корок і ворота не можуть закритися, так як каретка всередині направляючої просто впираєтсья в лід, який вона не може виштовхнути.

Також, інколи, через малі зазори між створками або бруківкою розпашні ворота можуть просто примерзнути і зусилля автоматики не достатньо, щоб їх зірвати з місця. Іноді це не вдається зробити ломом, то що ще вимагати від моторчика з потужністю 350 Вт.

Іржаві, не змазані, а також примерзші петлі можуть значно погіршити роботу розпашних воріт. Петлі варто постійно змазувати.

Часто зимою починають гуляти стовпи через набухаючі основи та неякісні фундаменти. Створки провисають і починають чіплятися одна за іншу, а в особливо тяжких випадках чіпляються за бруківку. Вирішення проблеми не з приємних та не з дешевих занять:

  •   переробити або підсилити стовпи;
  •   перестелити основу під бруківкою;
  •   перевісити самі ворота з врахуванням можливих сезонних коливань.

 

  

Поломки, пов'язані з автоматикою:

Густе мастило

Вплив низьких температур на собі першим відчуває мастило, яке знаходиться всередині редукторів відкотної автоматики, також на гвинтах та ходових гайках розпашної автоматики. Мастило, особливо в дешевих китайських приводах, гігроскопічне і вбирає в себе вологу. До того ж в лінійній розпашній автоматиці на гвинт потрапляє пил та бруд. Від цього мастило взимку стає як камінь і двигун просто не має сили, щоб прокрутити редуктор. Вирішується це тільки повним змиванням та заміною на нове мастило. Ми обираємо літієву змазку. Вона добре переживає низькі температури, хоч і не дуже дешева. Також, очевидним симптомом занадто густого мастила є те, що автоматика не дозакриває або недовідчиняє ворота. Це відбувається через те, що запрограмований час роботи в літній період не враховує зимових умов. Доречі, наявність кінцевиків також може спричинити їх залипання в замерзшому мастилі в деяких моделях розпашної автоматики. Для відкатної автоматики ця проблема не поширена, оскільки, в більшості моделей редуктор закритий. Мастило служить там в рази довше.

Несправні конденсатори

З часом пускові конденсатори втрачають свою ємність і автоматика втрачає потужність. Настільки, що навіть не може зсунути з місця ворота. Добре, що вони не надто дорогі і їх можна замінювати при першій підозрі. З досвіду - конденсатори можуть починати морочити голову, починаючи від 3 років експлуатації. В більшості випадків там стоять від 6-до 12 мкФ і заміну потрібно проводити на аналогічний по ємності. Головним симптомом є те, що ворота не стартують, а якщо стартують, то зупиняються одним пальцем.

 Несправна проводка

Взимку гнучкість проводки та ізоляції теж значно погіршується. І дуже часто переламується провід, особливо в місцях їх входу в корпус або, якщо вони прокладені не досить вільно і в жилах виникає певний натяг. Також вода, яка потрапила в середину трубопроводів може рвати тонкі дроти при замерзанні. Дуже часто зимою рветься проводка до фотоелементів через закладений тонкий сигнальний дріт (Як правильно прокласти проводку для автоматики  можна прочитати тут). Але інколи порвати може і силовий кабель на сам двигун. Головним симптомом для розпашної автоматики може бути повна відсутність руху або рух тільки в одну сторону при нормально працюючій 2 створці. Для відкатної автоматики знову ж таки, це не поширене явище.

Не правильне налаштування

Зимове налаштування автоматики відрізняєтсья від літнього: більшим необхідним часом для виконання маневру відкривання чи закривання. Налаштування розпашної автоматики, яка не має кінцевиків по часу і без упорів, гарантовано спричинить вам проблеми взимку. Умовно літом за 20 секунд автоматика відкривається на 90 градусів, а в зимовий період всього на 85. З точки зору роботи контролера він зробив все правильно відповідно до налаштувань, але от результат навряд чи задовільнить користувача. Саме тому автоматика без кінцевиків має впиратися в упор і ще деякий час працювати, щоб взимку все було так само з точки зору користувача.

Також інколи варто додати потужності для автоматики, якщо на контролері є таке налаштування. На зимовий період можна поставити його на максимум, щоб можна було мати певний запас. Ще в автоматиці з енкодером або на 24 В варто зменшити чутливість до перешкод. Головним симптомом буде відкочування автоматики назад особливо в кінці маневру. Це спрацьовує амперометрична чутливість до перешкод, яку варто зменшити або відключити.

  Кінцевики

Для відкатної автоматики з електромеханічними кінцевиками існує проблема хибного спрацьовування кінецквиків через сніг та лід, який зібрався на зубчатій рейці. Ворота ще не доїхали до кнцевої лопатки, а на кінцевик вже натиснув сніг і ворота зупинилися. Тому варто сніг з рейки обмітати. Не думайте, що магнітні кінцевики вирішують цю проблему раз і назавжди. Саме в зимовий період продажі магнітів, які збивають лопатами і гублять, зростають в рази. Симптомами є передчасна зупинка воріт для систем з механічними кінцевиками або взагалі заклинювання воріт для систем з магнітним кінцевиками.

Багато з цих рекомендацій чи маніпуляцій при бажанні можливо виконати самому, не викликаючи майстра. Але якщо у вас погано працює автоматика в зимовий період Ви можете скористатися нашими послугами по налаштуванню, заміні або ремонту автоматики в м. Рівне. Ми маємо необхідний досвід та обладнання для діагностики автоматики та вірішення Вашої проблеми не тільки в зимовий період.